Czyszczenie - regeneracja DPF/FAP
Metoda ta polega na zastosowaniu urządzenia wysokociśnieniowego wykorzystującego siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.
Urządzenie idealnie współpracuje z płynem DPF Active Matic zmniejszającym powierzchniowe napięcie wody, dzięki czemu cząsteczki środka myjącego łatwiej łączą się z cząsteczkami brudu, i tym skuteczniej odrywają je od czyszczonej powierzchni.
Proces czyszczenia :
1. Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną.
Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony.
2. Zapięcie filtra w maszynie.
3. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
4. Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra – DPF Active Matic.
5. Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody 60 ℃.
6. Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra ( kolor, ilość oleju ).
7. Zakończenie czyszczenia ( 10 – 20 min ).
8. Suszenie ( 30 min ).
9. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.
12. Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.
13. Sporządzenie raportu. Wzór raportu.
Źródło http://www.dpf-krakow.pl/o-czyszczeniu/
Serwisowa wymuszona regeneracja DPF/FAP ?:
Przyczyny uszkodzeń DPF/FAP:
Filtr DPF/FAP do poprawnego, bezawaryjnego działania wymaga od kierowcy regularnego pokonywania długodystansowych tras, dodatkowo najlepiej aby odbywało się to w odpowiednich warunkach czyli silnik nagrzany, stała prędkość przez określony czas. Doprowadza to do uruchomienia procedury wypalania zawartości filtra co prowadzi do jego regeneracji. Spełniając ten warunek przedłużamy żywotność obecnego w naszym samochodzie filtra cząstek stałych. Niestety jak pokazują realia, bardzo często ten warunek nie może zostać spełniony. Żyjemy w czasach gdzie większość kierowców swoje codzienne trasy pokonuje powoli, stojąc w korkach przejeżdżając krótki trasy. Wszystkie te czynniki negatywnie wpływają na filtr DPF/FAP. Oczywiście na awarię DPF/FAP wpływają też usterki silnika oraz wiele innych czynników które blokują proces regeneracji. Prowadzi to do zapchania lub uszkodzenia filtra co skutkuje:
Wymuszona regeneracja serwisowa skuteczna jest w większości przypadków pod warunkiem że wszystkie podzespoły silnika nie generują nadmiernej emisji cząstek stałych. Jeśli przyczyną są tylko krótkie trasy i jazda po mieście można powiedzieć że wymuszona regeneracja przyniesie w 100% oczekiwany skutek.
Co powoduje zapełnienie DPF/FAP:
Udzielamy 30 dniowej gwarancji na wymuszoną serwisową regenerację DPF/FAP. Polega ona na tym że jeśli okazała by się nieskuteczna to w tym okresie udzielamy rabatu w wysokości 100,00 zł na wymianę lub czyszczenie DPF/FAP.
Skontaktuj się z nami jeśli chcesz dowiedzieć się jak przebiega proces wymuszonej regeneracji filtra cząstek stałych w twoim samochodzie. Chętnie udzielimy wyczerpujących odpowiedzi na każde zadane pytanie. .
Jedynym skutecznym sposobem na uratowanie zapchanego filtra cząstek stałych jest wymuszona regeneracja serwisowa lub specjalna procedura czyszczenia.
Poniżej zdjęcie wnętrza uszkodzonego DPF po "myciu", płukaniu itp. kwasem, domestosem, kretem - klient po tym zabiegu przejechał "aż" 80 km, wydał 400,00 zł ale cudowne płyny nie przyniosły żadnego rezultatu.
Nasz zakład zaleca tylko dwie słuszne metody.
Jeśli mają Państwo jakieś pytania prosimy dzwonić. Zawsze doradzimy najlepsze rozwiązanie.
Poniżej ku przestrodze zdjęcie kompletnie zapchanego filtra DPF z Citroena C5 2.0 HDI 2008r. - tak zatkany DPF spowodował: